یک عنکبوت مُرده

وبلاگ شخصی آریا صلاحی

یک عنکبوت مُرده

وبلاگ شخصی آریا صلاحی

یک عنکبوت مُرده

حاصل تنهائی ام از جمع ها بیرون شده
عنکبوتی مُرده ام در تار خود مدفون شده
دل به چوپان بسته و خون خودم را خورده ام
آبروی گرگ های گله ام را برده ام
____________________

www.aria-salahi.ir
instagram/aria.salahi





پیام های کوتاه
  • ۳۰ خرداد ۹۴ , ۱۰:۳۸
    نذر
  • ۵ ارديبهشت ۹۴ , ۱۳:۴۹
    گاو
  • ۲۰ فروردين ۹۴ , ۲۰:۱۶
    هلن
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها
جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۲۶ ق.ظ

محرم خود را چگونه گذراندید

به نام خدا

 

محرّم چیز خوبی است. وقتی محّرم می شود ما بچّه ها همراه بزرگتر ها لباس سیاه می پوشیم و با زنجیر به تکیه ها و حسینیه ها می رویم. آن جا کلّی دوست خوب پیدا می کنیم. بازی های خیلی خوب می کنیم. چای و شیرینی و غذای مجّانی می خوریم و بعد با زنجیرهایمان عزاداری می کنیم که خیلی هم کیف دارد.

    مادربزرگم وقتی محرّم می شود به مراسم های آن می رود و آنجا گریه می کند. مادربزرگم به من می گوید که اگر گریه کنیم امام حسین به خدا می گوید که ما را ببخشد.

پدربزرگم هم وقتی محرّم می شود، کلّی  از پول هایش را کنار می گذارد تا به تکیه ها کمک کند. چون بعد از اینکه مراسم تمام شد اسمش را بلند توی بلندگو صدا می زنند و پدربزرگم معروف می شود و همه او را دوست دارند.

    مادرم وقتی محرّم می شود به مراسم می رود. آنجا کلّی از دوستانش را پیدا می کند و کلّی با هم درد دل می کنند و در مورد بقیه صحبت می کنند و مادرم پُز لباس های نوی مرا به آن ها می دهد.

    پدرم هم وقتی محرّم می شود به مراسم می رود و خودش را به مردم نشان می دهد. چون می گوید همه باید ببینند که او به مراسم می آید وگرنه بد می شود.

   خواهرم که هشت سال از من بزرگتر است، وقتی محرّم می شود به مراسم می آید و به عزاداری نگاه می کند و بعد از اینکه مراسم تمام شد، با دوستانش درباره ی پسر های همسایه و فامیل صحبت می کنند.

  برادرم هم که دوازده سال از من بزرگتر است هرسال وقتی محّرم می شود یک لباس سیاه قشنگ و یک شال سیاه می خرد و به مراسم می آید و عزاداری می کند، وقتی زنجیر می زنیم برادرم و دوستانش کنار هم می ایستند و مثل هم زنجیر می زنند. برادرم وقتی وقتی از مراسم بر می گردد، پشت شانه هایش کبود و زخمی است. مادرم همیشه به او می گوید که کمی آرام تر زنجیر بزند، امّا او گوش نمی دهد.

    

   ما از این انشا نتیجه می گیریم که محّرم چیز خوبی است چون برای همه سود دارد. اگر محّرم نباشد، آقای روحانی مسجد و بابای امیر که مدّاح است نمی توانند پول در بیاورند و گرسنه می مانند. اگر محّرم نباشد مردم آدم های بدی می شوند و نماز نمی خوانند و به بهشت نمی روند. من تصمیم گرفتم وقتی که بزرگ بشوم همیشه به عزاداری بروم و به تکیه ها پول بدهم و گریه بکنم و پشتم را زخمی بکنم تا خداوند مرا دوست داشته باشد.

 

پایان

آریا. ا. صلاحی

۹۳/۰۸/۰۹

نظرات  (۲)

۰۹ آبان ۹۳ ، ۱۵:۲۱ زائر منتظر
سلام همه آنچه نوشته اید در محرم اتفاق میافتد و همه از برکات قیام امام حسین(ع) است حتی به اینها اضافه کنید دیدار فامیل وبستگان و صله رحم که خیلی سفارش شده از اینها مهمتر اینکه در کربلا حضرت پیش از شهادت یکی از دخترانشان را برای یکی از فرزندان برادر عقد کرده اند این قالب نوشتار زیبنده یک دانشجوی ترم بالا نیست پیشنهاد میکنم پست را اصلاح یا حذف کنید



پاسخ:
پاسخ: ______________________________________________

سلام.
من یک دانشجوی ترم بالا نیستم.
یک اول دبستانی هستم و آنچه نوشتم در حد فهم من بود از «محرّم ما»
(عجب... پس محرم سایت همسریابی هم هست. بدهیم فیلترش کنند :) )
سپاس از حضورتان...
سلام یه زائر منتظر عزیز چیزی که بنده از داستان برداشت کردم انشائی بود از دید یک دانش آموز به قول آریای عزیز ابتدایی و خیلی از این اتفاقها هر چند ما خوشمان نیاید اتفاق می افتد حتی در روستا و هیئت های کوچک . اما در مورد عقد حضرت قاسم (ع) با دختر امام حسین (ع) خیلی از بزرگان و حدیث شناسان آن را ضعیف میدانند و مراجع تقلید آن به این مراسم عتقاد ندارند و گذشته از آن از لحاظ عقلانی هم فکر نکنم درست باشد که در روز عاشورا وسط جنگ وقتی حضرت قاسم از عموی بزرگوارشان اذن میدان میخواهند حضرت امام حسین بگویند اول شما را داماد کنیم بعد بروید به جنگ . البته اگر همین راویان مینوشتند حضرت قاسم (ع) در مکه یا مدینه قبل از حرکت به سمت کوفه و کربلا ازدواج نمودن میشد و با عقل هم جور در می آمد . خداوند انشالله همه ما را به راه راست هدایت کند.که بعضی خرافات و بدعتها را وارد عزاداری ها و کلاً دین خود نکنیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">