یک عنکبوت مُرده

وبلاگ شخصی آریا صلاحی

یک عنکبوت مُرده

وبلاگ شخصی آریا صلاحی

یک عنکبوت مُرده

حاصل تنهائی ام از جمع ها بیرون شده
عنکبوتی مُرده ام در تار خود مدفون شده
دل به چوپان بسته و خون خودم را خورده ام
آبروی گرگ های گله ام را برده ام
____________________

www.aria-salahi.ir
instagram/aria.salahi





پیام های کوتاه
  • ۳۰ خرداد ۹۴ , ۱۰:۳۸
    نذر
  • ۵ ارديبهشت ۹۴ , ۱۳:۴۹
    گاو
  • ۲۰ فروردين ۹۴ , ۲۰:۱۶
    هلن
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها
جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۳۸ ب.ظ

هویت


هویت


هویت

شعر: آریا صلاحی

دکلمه: مهدی خلج


دریافت دکلمه

متن شعر



 

چندروزیست به خود آمده ام

با سر و جان خودم درگیرم

طفل رنجور درونم، مُرده ست

چندروزیست که دیگر پیرم

 

خسته ام، مثل صدای مادر

خسته ام، مثل پدر بعد از کار

قاتل خویشم و مقتولِ خودم

جسدی دفن شده در دیوار

 

ما نه آنیم که می پنداریم

نه شکستیم سر و شاخ از غول

ما چه هستیم بجز مشتی گِل؟

هویت های شدیداً مجهول

 

گرگ از تیره ی انسان، کم نیست

تا که چوپان، جسدی غرقِ کُماست

حیفِ شیطان اگر اندامِ بهشت

زیر پای من و امثال شماست

 

پای هر شغل شریفی، گُرگی

دست سگ های مریض، امکانات

هرچه خوکست به خاک افتاده ست

وای ازین مزرعه ی حیوانات

 

معنی توطئه را دانستم

کدخدا را که خدا لعنت کرد

ما که یک عمر«رعیت» بودیم

چه کسی دهکده را غارت کرد؟

 

حیفِ شیطان که به این مظلومی

چوب بدذاتیِ انسان را خورد

ننگ بر خلقت اگر اشرفِ آن

سیب دزدید و خدا را پژمرد

 

در زمین هرچه که آشوب کُند

دور می ریزدَش از خود، هربار

حاکم بعدی این دنیا کیست؟

دایناسور، پشه، انسان، کفتار!

 

در جهان مسئله هایی هم هست

که فقط «درد» از آن آگاه است

قبل ما آمده اند و رفتند...

عمر ما نیز در آن کوتاه است



#هویّت

#آریا_صلاحی

20/ اردیبهشت 95

 




نظرات  (۲)

سیستم عامل : انسانیت ورژن : قرن 21 کاش این ورژنش را نصب نمیکردم! کاش کاش همان قرن 1 نه همان روز اول خلقت پدیدار میشدم انسانیت ورژن اولش احتمالا خیلی ساده بوده... هر چه که بوده اصلا کاری ندارم چه بوده اما مطمئنم "هرزگی" به ورژنش نمیخورده همین برایم کافی بود خدای من ببخش که امانتی ات را تبدیل کرده ام به غول بی شاخ و دمی که مردم "انسان"ش میخوانند "مردم" را هم ببخش همان هایی که "من" "انسان"شان میخوانم! "کفتار" چه خوب گفتی! نام سیستم عامل بعدی... در راه است... فعلا روی عده ای امتحان کرده اند متاسفانه خوب جواب داده است! خوب...
به صورت اتفاقی و با کلیدواژه «مسخ»، به این سایت هدایت شده و با آن آشنا شدم....
اشعار، فوق العاده زیبا و دلنشین هستند... عمده دلیل آن به نظر من، صراحت کلام، دوری از هرگونه تعصب، نوعی عدالت وجودی و کمی هم تندی است که به نظر من خیلی با ارزش هستند...
خوشحالم از جاری بودن این ذهن و کلام...
بی شک از دنبال کنندگان شما و اشعارتان شدم.... موفق باشید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">